"Vi har ganske vist PCR-maskine på skolen, men jeg kommer typisk til at lave øvelsen hvert fjerde år, hvilket betyder at der aldrig kommer en rutine, og det derfor er et stort arbejde som samtidig har storrisiko for at gå i ged. På jeres laboratorium er alt udstyr tilstede i så rigelige mængder til at hver elev kommer tæt på og får hands on og der er stor faglig ekspertise lige ved hånden."

"I bioteknologi skal der undervises i PCR og jeg synes koblingen til biodiversitet og det at resultaterne af elevernes arbejde faktisk var af interesse fra andre gjorde det hele lidt mere anvendelsesorienteret."

"Det lød som et tilbud man bare ikke kunne sige nej til. Projektet har så mange positive aspekter, og det har fuldt ud levet op til forventningerne, selvom man selvfølgelig kunne ønske sig bedre resultater, men det er lidt underordnet når vi er med til at udvikle en metode."

"Interessant aktivitet,som øger elevers forståelse mellem molekyleniveau og hverdagsproblemer."

"I første omgang synes jeg, det er vigtigt, at eleverne kommer ud og afprøver metoder, som vi ikke selv kan afvikle på skolen. For det andet er det spændende for eleverne at deltage som en del af et forskningsprojekt. Og endelig passede det fint med, at det afsluttede emnet genteknologi."

"Det er stærkt bioteknologisk relevant - for alle biologiniveauer."

"Det lyd meget spændende. Det passede ind i vores forløb med en bioteknologiklasse. Sjov måde at kombinere klassisk biologi med genteknologi. Det var muligt selv at lave eksperimenter."

"Vi ville gerne koble økologi med molekylærbiologi. Glimrende mulighed!"

"Jeg var særdeles tilfreds med dagens forløb!"

"Der kommer bare en stor smiley herfra, det var en perfekt dag efter min menig, og stor tak til en super veloplagt og velforberedt, sød og åben underviser."

"Vi havde en forrygende spændende dag, eleverne var diskussionsivrige og det var en fremragende underviser, positiv, imødekommende og meget god til at møde eleverne der hvor de var rent fagligt. TAK for en lærerig dag."

"Vi vil gerne have noget undervisning med PCR, men de kits man kan købe er helt uden sjæl og engagement, derfor fandt jeg dette forløb ideelt. Det kunne lære eleverne noget om PCR og om økologi på en gang. "

"Jeg havde 2 klasser med på noget forskellige niveauer. Min Biotek klasse var meget forberedt, hvorimod min Biologi C klasse havde sværere ved at følge med i detaljen. Men jeg synes underviseren spændte utroligt godt over denne forskel i baggrund."

"Det var en enestående mulighed for eleverne at arbejde med egentlig forskning, og det gav mulighed for at arbejde på tværs af temaerne økologi og DNA - en kombi af "kittel"- og "støvle"biologi."

"God og relevant undervisning samt eksperimentelt arbejde som egen skole ikke kan vise eleverne."

"En del af de faglige mål for biologi‐undervisningen i gymnasiet, er at give eleverne kompetencer i laboratoriearbejdsgange."

"Faciliteterne hos DNA og liv, kombineret med folk der arbejder med det i det daglige, er langt at foretrække for de hurtigt forældede maskiner og procedurer vi kan tilbyde i gymnasiets eget biologilaboratorium."